Generalni direktorat Evropske komisije za susjedstvo i pregovore o proširenju (DG NEAR) i WeBalkans projekat predstavili su u Evropskoj kući kampanju „MADE OF US – Putovanje EU-Zapadni Balkan“, koja ima za cilj da promoviše pozitivnu sliku Evropske unije ljudima na Zapadnom Balkanu, i obrnuto. Format kampanje uključuje 12 mladih vlogera iz EU i Zapadnog Balkana kao protagoniste kampanje koji će putovati širom regiona u parovima koji se sastoje od jednog vlogera iz EU i jednog vlogera sa Zapadnog Balkana. Svaki od parova će putovati kroz jednu od šest zemalja Zapadnog Balkana i podijeliti svoja iskustva kreiranjem sopstvenog onlajn sadržaja.
Ambasadorka Evropske unije u Crnoj Gori Oana Kristina-Popa poručila je da je Evropska unija posvećena mladima u regionu i podržava ih kroz veliki broj različitih inicijativa, uključujući i WeBalkansprojekat i “MADE OF US” kampanju.
“Naši pažljivo odabrani vlogeri imaju privilegovanu ulogu u promovisanju ove podrške putem sopstvenog sadržaja i da tako direktno oblikuju buduću percepciju regiona. Uzbuđeni smo što možemo da pokrenemo ovu avanturu ovdje, u Evropskoj kući u Podgorici, i radoznali da vidimo koje će putovanje i koji par vlogera smisliti najzanimljiviji sadržaj. Dozvolite mi da budem malo pristrasna, ali sam sigurna da će publika širom Evrope i regiona biti zadivljena Crnom Gorom i skrivenim draguljima ove zemlje koje će vlogeri otkriti”, kazala je Popa.
Kampanja će trajati ukupno šest nedelja između 18. aprila i 30. maja, pri čemu će se svake nedelje fokusirati na jednog od partnera iz Zapadno Balkanske šestorke. Vlogeri će obići ukupno 18 projekata koje finansira EU u regionu, preći 6000 km automobilom, i na tom putu susresti mnoge zanimljive i inspirativne lokalne ličnosti, predstavljajući usput prirodne pejzaže, izuzetne znamenitosti i jedinstveno kulturno nasljeđe koje Zapadni Balkan ima da ponudi.
Crnom Gorom će putovati Emir Ciriković i Italijanka Ališa Franki. Ambasadorka Italije u Crnoj Gori Andreina Marsela kazala je kako njena zemlja pruža konstantnu podršku naporima zemalja Zapadnog Balkana da postanu dio Evropske unije.
“Vjerujem da inicijative poput “MADE OF US” imaju značajnu ulogu jer se obraća mladima regiona koji su budućnost svojih zajednica. Njima moramo dokazati da proces proširenja svima donosi korist. Kroz njih možemo javnosti pokazati uticaj koji proširenje donosi Zapadnom Balkanu. Sa njima možemo graditi evropsku budućnost regiona”, kazala je Marsela.
Rozalinda Vajbrou iz Generalnog direktorata Evropske komisije za susjedstvo i pregovore o proširenju poručila je da je pokretanje kampanje još jedan od načina da se pokaže kako Evropska unija ulaže u Zapadni Balkan a posebno u mladost regiona.
Dvanaest vlogera će tokom putovanja bilježiti svoja iskustva koristeći sopstvenu opremu i kanale društvenih medija, prevodeći svoje putovanje u visokokvalitetne društvene medije i web sadržaj, fotografije i video zapise, koji će biti distribuirani na kanalima WeBalkans.