Na poziv Ministarstva dijaspore danas je u Podgorici održan prvi radni sastanak sa predstavnicima opština Crne Gore sa ciljem unapređenja saradnje sa dijasporom i definisanja ključnih koraka za realizaciju strateških projekata.
“Ministar dijaspore Mirsad Azemović u uvodnoj riječi istakao je da je Ministarstvo dijaspore, kao novoformirani organ Vlade, posvećeno podizanju nivoa saradnje sa dijasporom. Trenutno se realizuje projekat Registra dijaspore, koji će omogućiti tačne podatke o dijaspori, što je ključno za kreiranje strategije za naredne četiri godin. Izrada jednostavnog i efikasnog registra dijaspore, omogućiće bolju identifikaciju članova dijaspore, njihovih poslovnih aktivnosti i uloga u razvoju Crne Gore”, saopšteno je iz tog resora.
Takođe, istakao je potrebu za formiranjem kancelarija za saradnju sa dijasporom u lokalnim samoupravama, te za uklanjanje administrativnih barijera koje otežavaju ulaganja dijaspore u Crnu Goru.
“Predstavnici opština, diskutovali su o izazovima sa kojima se suočavaju, uključujući potrebu za boljim prostorno-planskim dokumentima i podrškom za projekte dijaspore. Takođe, naglašena je važnost organizovanja zajedničkih Dana dijaspore kao platforme za međusobnu saradnju i promociju ulaganja”, navodi se u saopštenju.
Predstavnica Zajednice Opština Crne Gore, Milica Radojičić, istakla je u toku radnog sastanka da ministarstvo može da računa ovu instituciju kao partnera u relizaciji strateških projekata, te da su voljni da pruže podršku u cilju implementiranja projekata važnih za dijasporu Crne Gore, ali I za Crnu Goru.
“Kroz produktivne dijaloge sa predstavnicima opština, ministar Azemović zaključio je da će Ministarstvo dijaspore nastaviti da sarađuje sa opštinama u cilju valorizacije projekata, pružanja pomoći u registraciji dijaspore, kao i u promociji investicija i zajedničkim manifestacijama. Ministarstvo će u narednom periodu fokusirati svoje aktivnosti na ekonomsko povezivanje dijaspore sa matičnom zemljom, stvaranje povoljnog okruženja za ulaganja i olakšanje administrativnih procedura”, dodaje se u saopštenju.