Imajući u vidu da rok za zamjenu ličnih karata ističe 30. marta ove godine, svi crnogorski državljani sa prebivalištem u Crnoj Gori, koji nijesu zamjenili svoju ličnu kartu, dužni su da to učine najkasnije do navedenog datuma, a nakon kog datuma, lične karte izdate prije 30. marta 2020. godine, prestaju da važe, saopštili su danas iz Ministarstva unutrašnjih poslova (MUP).
“Početkom primjene Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o ličnoj karti, odnosno 30. marta 2020. godine, Ministarstvo unutrašnjih poslova počelo je sa izdavanjem III generacije dokumenata, odnosno ličnih karata kao elektronskih javnih isprava, a čija je prednost, između ostalog i smanjenje mogućnosti zloupotreba i eventualnog falsfikovanja ovog dokumenta. Shodno navedenim izmjenama i dopunama, lične karte izdate prije ovog datuma važe do isteka roka njihovog važenja, a najkasnije do 30. marta 2025. godine”, navedeno je u saopštenju MUP.
Imajući u vidu da rok za zamjenu ličnih karata ističe 30. marta ove godine, iz MUP su naveli da svi crnogorski državljani sa prebivalištem u Crnoj Gori, koji nijesu zamjenili svoju ličnu kartu, dužni su da to učine najkasnije do navedenog datuma, a nakon tog datuma, lične karte izdate prije 30. marta 2020. godine, prestaju da važe.
Shodno navedenom, kao i povodom povećanog broja zahtjeva za izdavanje elektronske lične karte rad Područne jedinice za građanska stanja i lične isprave Podgorica, biće prilagođen novonastaloj situaciji i organizovan na sljedeći način:
• u periodu od 08 do 15h, u Područnoj jedinici Podgorica, rad sa strankama odvijaće se po već ustaljenom režimu, omogućavajući građanima da ostvare sva svoja prava i obaveze iz nadležnosti ove područne jedinice, uključujući i izdavanje elektronske lične karte;
• u periodu od 15 h do 17h, građani će u Područnoj jedinici Podgorica moći podnijeti isključivo zahtjev za izdavanje elektronske lične karte, kao i preuzeti izrađena identifikaciona dokumenta, za čije izdavanje su prethodno podnijeli zahtjev.
“Ovaj način rada uveden je prevashodno kako bi se svim građanima omogućilo podnošenje zahtjeva za izdavanje elektronske lične karte, olakšao proces zamjene lične karte, te omogućila efikasnija obrada navedenih zahtjeva, pa s tim u vezi pozivamo sve građane da podnesu navedeni zahtjev, a kako bi se izbjegle eventualne gužve. Za dodatne informacije, građani se mogu obratiti putem zvaničnih kontakt telefona i e-mail adresa Ministarstva unutrašnjih poslova”, kazali su iz MUP.