Rekonstrukcija beranskog aerodroma mogla bi da počne na proljeće naredne godine, saopštio je njemački investitor Majk Štajnmiler, koji već četiri godine pregovara sa Vladom o valorizaciji vazdušne luke. Finansije su, kaže, spremne, studija izvodljivosti – pozitivna, čeka se zeleno svjetlo izvršne vlasti.
Zapošljavaće tri hiljade radnika, najniža plata biće 1.500 eura. I za vlasnike kuća u blizini piste imaju rješenje. Kako grad nema autobusku stanicu, planiraju da je izgrade u sklopu Aerodroma.
“Mi smo spremni i samo želimo da počnemo”. Te riječi njemački investitor i pilot Majkl Štajnmiler izgovorio upravo na beranskom aerodromu obraćajući se prisutnjima na hidro-avio regati.
O reaktiviranju vazdušne luke kaže već četiri godine pregovara sa vladom.
Tim od 80 ljudi iz raznih oblasti radi na projektu, a nedavno je pokrenut sajt i objavljeno kako će izgledati aerodrom.
“Studija izvodljivosti je završena i veoma je pozitivna. Nadamo se da bi na proljeće naredne godine mogli početi sa reaktivacijom zgrade aerodroma. Finansije su spremne. Mi samo čekamo konačno odobrenje Vlade da se počne sa projektom”, saopštio je Štajnmiler.
Biće, navodi Štajnmiler, otvoreno tri hiljade radnih mjesta. Dodatne dvije hiljade radnika obećava za deceniju.
“I to što je najvažnije za ovaj dio Crne Gore i Berane, pošto znamo da su ovdje malo niže plate, najmenja plata naših zaposlenih biće 1.500 eura”, kazao je Štajnmiler.
I za građane koji žive u blizini aerodromske piste, a čije kuće bi trebalo da se ruše, njemački investitor ima fer ponudu.
“Napravićemo apartmansko naselje sa stotinu apartmana i vlasnicima kuća ponudićemo polugodišnji besplatan smještaj”, poručuje Štajnmiler.
I četiri godine već zaključana autobuska stanica u Beranama mogla bi dobiti novo ruho, ali i mjesto, pojašnjava Štajnmiler.
“Planiramo da modularno ugradimo autobusku stanicu kako bi bila dio kompleksa aerodroma”, ističe Štajnmiler.
Neće trošiti struju, jer vazdušna luka neće biti priključena na mrežu crnogorskog elektrosistema. Sama će, ističe Štajnmiler, proizvoditi struju.
“Po standardima Evropske unije proizvodićemo energiju bez CO2 zagađivanja. Tako će ovaj aerodrom imati prvi CO2 free status u svijetu, dakle, biće prvi energetski nezavistan i održiv aerodrom u svijetu. Prerađivaćemo čak i kišnicu i pretvarat je u tehničku ili pitku vodu”, kaže Štajnmiler.
Opsluživaće putnike 365 dana u godini, bez obzira na vremenske uslove. Biće rezervisan za kargo letove, što je, kako kaže njemački investitor, unaprije dogovoreno.
Vlasnik kompanije “Elite Private Jet Services” preselio se u Crno Goru i osnovao novu, Aerodrom Berane d.o.o. Ukoliko, nakon brojnih neispunjenih obećanja, Štajnmiler posrnulog feniksa podigne iz pepela, voljenijeg zeta, Beranci neće imati.
M