Član Predsjedništva Bošnjačke stranke i međunarodni sekretar u Evropskoj narodnoj partiji Admir Šahmanović učestvovao je u Briselu na konferenciji u okviru IV međuparlamentarne inicijative o saradnji na Zapadnom Balkanu, koja je održana u organizaciji Konrad Adenauer Fondacije.
Dvodnevnom događaju, sa centralnom porukom “Prema zajedničkoj budućnosti”, pored predstavnika iz Crne Gore i zemalja regiona, učestvovali su i visoki zvaničnici Evropske komisije i Evropskog parlamenta.
O značaju skupa govori činjenica da se učesnicima obratila i Ursula Von der Layan, predsjednica Evropske komisije, a na konferenciji su otvorene teme od suštinskog značaja za region Zapadnog Balkana, kao i o izazovima i perspektivi razvoja, energetskoj sigurnosti i procesu dekarnonizacije.
Nezaobilazno je bilo i pitanje proširenja EU u kriznom periodu, na šta se u diskusiji osvrnuo i Christian Schmit, visoki predstavnik za BiH, kao i komesar za susjedsku politiku i proširenje Oliver Varhelji.
Tokom otvorene i konstruktivne debate, Šahmanović je ukazao komesaru Varheljiu, ali i ostalim visokim zvaničnicima evropskih institucija, na neophodnost snažnije i konkretnije podrške EU Crnoj Gori u ovom veoma izazovnom trenutku u kom se nalazi naša zemlja.
Šahmanović se tokom razgovora sa evropskim komesarom za proširenje, kako u formalnom dijelu panela, tako i na marginama događaja, osvrnuo na razvojne infrastrukturne projekte u Crnoj Gori za čiju je realizaciju potrebna jasna i direktna podrška EU. Na prvom mjestu ukazao je na važnost nastavka realizacije projekta autoputa Bar-Boljare, a kao drugi prioritet istakao je nastavak rekonstrukcije željezničke pruge Bar- Beograd.
Šahmanović je naglasio da se finalizacijom ovih projekata stvaraju uslovi da se robni tokovi usmjeravaju i prema Crnoj Gori i na taj način dodatno razvija sektor saobraćaja, što će rezultirati unapređenjem domaće ekonomije.
On je naveo da će se kroz predstojeće ažuriranje Strategije razvoja saobraćaja Crne Gore, usvajanje nove Jedinstvene liste prioritetnih infrastrukturnih projekata, unapređenje sistemskih propisa, što je kandidovano kroz “Reform Facility”, kao i implementaciju akcionih planova Transportne zajednice Jugoistočne Evrope, stvoriti pretpostavke da pregovaračka poglavlja 14 – Saobraćajna politika i 21 – Trans-evropske mreže – mogu biti privremeno zatvorena.